La coalició considera que és incomprensible que l’edil continue al capdavant d’Acció Social pels seus conflictes amb les entitats veïnals, el seu fracàs en la gestió de la resposta a l’emergència social i, ara, els conflictes amb els treballadors i treballadores d’Acció Social

Alacant, 20 de juliol de 2020

Compromís per Alacant ha exigit a l’Alcalde de la ciutat, Luis Barcala, que cessament a la regidora d’Acció Social, Julia Llopis, o la coalició demanarà la seua reprovació en el pròxim ple.

Des de la formació progressista han insistit que és incomprensible que l’edil del PP continue a càrrec de la Regidoria d’Acció Social després del seu fracàs en la gestió de la resposta a l’emergència social, dels seus constants conflictes i faltes de respecte a les entitats veïnals i socials de la ciutat, aquelles que han donat resposta a les necessitats bàsiques de les persones més vulnerables durant aquesta crisi; i que a més, ara, se li suma l’amenaça de vaga de part de les treballadores i treballadors de la seua regidoria a les quals té sollevades per un repartiment de gratificacions només als caps del servei.

“Llopis no pot continuar en les seues responsabilitats i per això li demanem a l’Alcalde que prenga decisions i la cesse perquè en cas contrari Compromís presentar una reprovació en el pròxim ple”, ha remarcat Bellido.

Entre les crítiques a la gestió de Llopis en Acció Social també es troba el demolidor informe de la Sindicatura de Greuges sobre la seua gestió de l’emergència social i el seu enfrontament amb les entitats.

Des de Compromís han recordat que, a més, l’edil d’Acció Social es nega a complir les promeses de l’Alcalde, com la de reunir l’Oficina d’Emergència Social, per a buscar l’acord entre totes les forces del ple durant la gestió de la resposta a l’emergència social provocada pel Covid; així com que el consistori destine el seu pressupost a la publicitat institucional a llavar la imatge de Llopis, en comptes de potenciar la informació pública que tan important és en aquests temps i que és totalment necessària per a les veïnes i veïns d’Alacant.