La Coalició Compromís s’ha consolidat amb la creació de la seua executiva nacional, un òrgan que, lluny de les estructures partidistes tradicionals, s’estructura com una cooperativa en la que tenen cabuda els afiliats, però també les persones independents que volen sumar-se a este paraigües per fer una política que salve persones i no bancs.

L’executiva nacional de Compromís compta amb tres membres de les comarques d’Alacant: la diputada a Les Corts i portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà; el vicealcalde d’Alcoi, Rafa Carbonell, i el coordinador de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido. Els tres han presentat hui esta nova fase de la coalició en una roda de premsa que han ofert a Alacant.

Mollà ha indicat que “Compromís, com demostra amb esta nova fórmula d’organització que ha adoptat, vol donar el poder a la ciutadania, reivindicar la seua capacitat de decidir i destacar la necessitat de que les persones siguen consultades davant les mesures que estan prenent els diferents governs i que condicionen directament les seues vides”.

“És evident que els ciutadans no patim una crisi, sinó una estafa política, perquè el PP tant a les eleccions autonòmiques com a les generals s’ha presentat amb un programa que ha llançat a la brossa al dia següent de guanyar a les urnes”, ha indicat la diputada de Compromís, que ha afegit que “alhora patim una estafa econòmica, perquè veiem com es regalen diners als bancs, es paguen indemnitzacions astronòmiques als exdirectius de la CAM, mentre s’ofega a la ciutadania amb mesures tan injustes com la pujada del IVA o el desmantellament de serveis públics”.

La diputada de Compromís ha assenyalat que “davant esta estafa en Compromís diem que el PP ha perdut la connexió humana amb la ciutadania, doncs continua prenent mesures contra la ciutadania tot i que això es reflecteix en moltíssimes tragèdies, pel que demandem que o se celebren eleccions anticipades o que es facen consultes ciutadanes sobre les mesures, perquè la ciutadania és suficientment intel·ligent com per saber quin rumb han d’agafar els governs”.

Per la seua banda, Rafa Carbonell ha apuntat que “la nostra és una coalició innovadora perquè es dota d’una estructura original, allunyada de la dels partits clàssics, que busca ser un moviment ciutadà, en el que tant els militants de partits com les persones independents tenen la mateixa importància”.

“Som innovadors també perquè sumem pluralitats, com la mateixa societat, que treballem per l’objectiu comú de salvar les persones i no els bancs i volem representar a aquelles persones que no se senten representades per ningú”, ha detallat Carbonell, que ha afirmat que “així mateix innovem perquè fem una política de proximitat que aconseguim a l’extrapolar les nostres experiències d’èxit municipals a la resta d’àmbits polítics i que demostren que hi ha una altra eixida a la crisi”.

Ignasi Bellido ha exposat que “esta cooperativa política que ara estabilitzem respon a les noves formes d’organitzar-se que reclama la ciutadania, que vol instruments més àgils i flexibles per a poder participar de la política i canviar el món que l’envolta”.

“Amb esta executiva que ara posem en marxa, i que denominem Més Compromís, comencem un treball de territorialitats per conformar assemblees locals i comarcals, pel que fem una crida a totes les persones que volen participar de política d’una manera diferent”, ha subratllat Bellido, per a qui “l’executiva compta amb una presència molt equilibrada de les comarques d’Alacant”.

L’executiva nacional de Compromís està formada per 21 persones i compta amb Mònica Oltra i Enric Morera com a portaveus, a més de Joan Ribó i Juan Ponce com a portaveus adjunts. Mireia Mollà i Rafa Carbonell, per la seua banda, són els coordinadors de l’àrea institucional, mentre que Mollà i Ignasi Bellido actuen com a coportaveus de Compromís a les comarques d’Alacant. Les cinc grans àrees d’este organisme són: organització, comunicació, política institucional, finances i sectorial.