El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant a proposat l’elaboració d’un Pla estratègic d’Habitatge que puga donar resposta els greus problemes en aquest aspecte que pateix la nostra ciutat.

En aqueix sentit Rafa Mas, regidor de la coalició, ha denunciat la falta d’ambició i de mirada social del bipartit de dretes respecte a les seues polítiques d’habitatge. “A Alacant tenim un problema habitacional, un problema d’accés a l’habitatge; sobretot pels col·lectius més vulnerables, les persones majors, els joves o les persones en risc d’exclusió social”, ha afirmat Mas.

La coalició ha defensat així la seua postura de votar,el passat 17 de gener, en contra dels pressupostos 2020 del Patronat de l’Habitatge, l’organisme autònom que gestiona els habitatges públics, ja que “malgrat el greu problema d’habitatge que pateix Alacant, per a 2020 no s’ha pressupostat la construcció en Benalúa de nous habitatges intergeneracionals per a persones majors i joves, un projecte pioner en la plaça Amèrica que ha sigut àmpliament guardonat, i que PP i Ciudadanos tenen damunt de la taula”. Però també han denunciat que en aquests pressupostos no s’augmente el personal, per exemple només hi ha dos Treballadors Socials per a gestionar les 750 cases del Patronat; ni els projectes socials per a les persones sense llar, com el Housing First al qual deixa sense finançament a partir de juliol de 2020.

Respondre a les situacions d’emergència habitacional i pobresa energètica, incrementar l’oferta d’habitatge protegit i assequible a Alacant o promoure la participació ciutadana en aquest àmbit són alguns dels objectius que Compromís planteja per a elaborar el seu Pla Estratègic d’Habitatge. Una proposta que vol comptar amb “una mirada social perquè per fi aquest Ajuntament de solució habitacional als col·lectius més vulnerables”, ha conclòs Mas.

Compromís es queda només votant en contra dels pressupostos del Patronat de l’Habitatge

Compromís va mantindre el seu vot en contra del pressupost del Patronat de l’Habitatge per suposar una contradicció amb la problemàtica d’habitatge que existeix a la nostra ciutat.

Segons la coalició, els pressupostos deixen fóra polítiques que porten reivindicant des de fa temps, com el projecte Housing First per a persones sense llar, el centre intergeneracional de Benalúa que puga albergar un Centre Social per a un barri que porta anys reivindicant una infraestructura d’aquest tipus, i no posa cap solució a la falta de personal d’aquesta entitat.

“Encara que els 400.000 euros de pressupost es complementen amb inversions sostenibles per a la construcció de de 32 habitatges al carrer Ceuta, això no soluciona els problemes d’habitatge de la nostra ciutat. No sols fa falta construir habitatge nou també animar que es posen en ús habitatges buits, amb propostes com les que s’apliquen en altres ciutats, amb la creació d’una agència pública de lloguer d’habitatges, fomentant el lloguer d’habitatges buits mitjançant desgravaments fiscals, pagaments d’assegurances o el control dels habitatges arrendats; polítiques valentes amb una mirada social i sobretot més ambicioses que la proposta del bipartit”, ha afirmat Mas.